Velika količina ekstralakog lož-ulja umesto u gorionicima kotlova završi kao gorivo u automobilima, a država i građani trpe milionske štete. Računica je jasna. Na svakom litru lož-ulja koje završi kao gorivo u vozilima država gubi 37 dinara, koliko iznosi akciza za dizel. A od juna beležimo ogroman uvoz ekstralakog lož-ulja. Od juna do oktobra ove godine uvezeno je 37.425,83 tone ekstralakog lož-ulja. Tome dodajte proizvodnju NIS oko 35.000 tona i činjenicu da je prošle godine celokupno tržište, dok nije bilo prodaje na pumpama (NIS je razvozio gorivo do potrošača), bilo podmireno sa 50.000 tona i sve je jasno. Velika većina ovog derivata je završila kao gorivo. Razlika između lož-ulja i dizela D2 je, suštinski, samo u boji. Na benzinskim stanicama je nemoguće sipati lož-ulje direktno u rezervoar, ali se „pretakanje“ kasnije svakako isplati jer je razlika u ceni upravo visina akcize - 37 dinara. Retko ko koristi lož-ulje za grejanje jer su za zagrevanje stana od 60 kvadrata u sezoni potrebna 1.394 litra, a oni staju 142.600 dinara, što je znatno više od grejanja na struju, drva ili gas, pa je jasno da povećani uvoz ovog derivata raduje samo vlasnike vozila.
Velika količina ekstralakog lož-ulja umesto u gorionicima kotlova završi kao gorivo u automobilima, a država i građani trpe milionske štete - upozoravaju u Udruženju naftnih kompanija Srbije.
- Računica je jasna. Na svakom litru lož-ulja koje završi kao gorivo u vozilima država gubi 37 dinara, koliko iznosi akciza za dizel. A od juna beležimo ogroman uvoz ekstralakog lož-ulja - tvrdi Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja.
Prema podacima Uprave carine dostavljenim „Novostima“, od juna do oktobra ove godine uvezeno je 37.425,83 tone ekstralakog lož-ulja.
- Tome dodajte proizvodnju NIS oko 35.000 tona i činjenicu da je prošle godine celokupno tržište, dok nije bilo prodaje na pumpama (NIS je razvozio gorivo do potrošača), bilo podmireno sa 50.000 tona i sve je jasno - objašnjava Mićović.
- Velika većina ovog derivata je završila kao gorivo!
Razlika između lož-ulja i dizela D2 je, suštinski, samo u boji. Na benzinskim stanicama je nemoguće sipati lož-ulje direktno u rezervoar, ali se „pretakanje“ kasnije svakako isplati jer je razlika u ceni upravo visina akcize - 37 dinara.
Retko ko koristi lož-ulje za grejanje jer su za zagrevanje stana od 60 kvadrata u sezoni potrebna 1.394 litra, a oni staju 142.600 dinara, što je znatno više od grejanja na struju, drva ili gas, pa je jasno da povećani uvoz ovog derivata raduje samo vlasnike vozila.